KelaBard.blogg.se

Min Bebis

Publicerad 2013-05-09 21:47:00 i Allmänt, Livet,

Efter en lång tids uppehåll från bloggande har jag nu gjort om hela bloggen och bestämt för att påbörja på nytt med mycket mer intressanta och roliga saker för mig och mina nöjen, hobbysar och mitt liv i stort sett.
 
Efter några års längtan, beslutsångest och velande så har jag äntligen köpt en vovve, inte vilken som helst heller utan en Rottweiler. Det är mycket att tänka på och mycket att göra med en sådan hund men det är just därför jag ville ha just den rasen. Dessutom finns det inget vackrare och graciösare hund i färg, storlek och utseende enligt mig.
 
Min lilla kille har växt väldigt mycket sedan första dagen hemma hos oss. Han ska igenomsnitt gå upp ca 1 kg per vecka. Han har redan växt hur sin sele som han hade första veckan så en fick en till fast den växarsele som inte träs över huvudet utan en som bara träs i frambenen och knäpps på ryggen. Den är väldigt smidig. Dessutom har den två låsningar först en knäppning sedan två ringar som man fäster fast med kopplet. Han har halsband mest då det är den vanligaste saken för hund egentligen men jag försöker få det till 50/50. 
 
 
Bilden till vänster är första dagen ca 8 veckors ålder och högra 11 veckor
 
 
 
 
 
//Kela

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

- Studsbollen med ett leende -

Liten tjej på 22 år och bosatt i staden Borås. Här kan ni läsa mest om mitt liv som hundägare, vilket då blir mycket tips, trix och träning med min hund. Ni kommer följa min resa och väg till en stolt Rottweiler ägare.Tillbringar även mycket tid med min sambo Kristoffer som är min nummer 1 :) <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela